Великогабаритні шини та їх класифікація
Діяльність будь-якої компанії спрямовано отримання прибутку. Прибуток результат продуманих дій керівництва, злагодженої роботи колективу, ефективності використання тих чи інших ресурсів. Ефективність використання транспорту великою мірою залежить від рівня готовності парку, його оснащеності. Шини тут грають величезну роль, враховуючи вартість простою колісної техніки. Термін служби шини залежить від дотримання умов експлуатації, дорожніх умов. Для того, щоб «продовжити життя шини» насамперед необхідно правильно вибрати тип протектора, враховуючи умови експлуатації. Існує кілька типів протекторів, кожен із яких має своє призначення. Як правило, найменування типу протектора відповідно до світового стандарту закладається в найменування моделі шини або вказано на бічній поверхні шини. Ми рекомендуємо ознайомитись із класифікацією великогабаритних шин за міжнародним стандартом TRA.
Применение | Классификация TRA | Протектор | Условия эксплуатации |
---|---|---|---|
Перевозка грунта |
E-1 |
Ребристый |
Для передних колес самосвалов |
E-2 |
Повышенной проходимости |
Для скреперов, используемых на песчаных грунтах и легких почвах, где важна сила сцепления с грунтом. |
|
E-3 |
Для скального грунта |
Для самосвалов и скреперов, используемых в условиях, где важны устойчивость к внешним повреждениям и износостойкость. | |
E-4 |
Глубокий, для скального грунта |
Для самосвалов и скреперов, используемых в условиях, где важны устойчивость к внешним повреждениям и износостойкость. |
|
E-7 |
Высокой проходимости |
Для многофункциональных скреперов, более прочные, чем Е3 и используемые в условиях, где необходима только проходимость. |
|
Грейдер |
G-1 |
Ребристый |
Для передних колес грейдеров. |
G-2 |
Повышенной проходимости |
Для задних колес грейдеров, используемых в условиях, где важна сила сцепления с грунтом. |
|
G-3 |
Для скального грунта |
Для задних колес грейдеров, используемых в условиях, где устойчивость к внешним повреждениям и износостойкость важнее силы сцепления с грунтом. |
|
Погрузчик |
L-2 |
Повышенной проходимости |
Для погрузчиков и бульдозеров, используемых на песчаных грунтах, где важна сила сцепления с грунтом. |
L-3 |
Для скального грунта |
Для погрузчиков и бульдозеров, используемых на горных песках и камнях, где важны устойчивость к внешним повреждениям и износостойкость. |
|
L-4 |
Протектор большой глубины для скального грунта |
Для погрузчиков и бульдозеров, используемых в условиях, где устойчивость к внешним повреждениям и износостойкость должны быть выше, чем у L3. |
|
L-4S |
Гладкий, глубокий протектор |
Для погрузчиков и бульдозеров, используемых в условиях, где устойчивость к внешним повреждениям и износостойкость должны быть выше, чем у L-3S. |
|
L-5 |
Протектор большой глубины для скального грунта |
Для погрузчиков и бульдозеров, используемых в условиях, где устойчивость к внешним повреждениям и износостойкость должны быть выше, чем у L4. |
|
L-5S |
Гладкий протектор большой глубины |
Для погрузчиков и бульдозеров, используемых в условиях, где устойчивость к внешним повреждениям и износостойкость должны быть выше, чем у L-4S. |
|
Уплотнитель |
G-1 |
Гладкий протектор |
Для катков на пневматических шинах |
Трелевщик |
G-1 |
Промежуточный |
Для трелевщика |
Важливим фактором у процесі підбору шин є конструкція шини. Всі пневматичні шини за типом конструкції поділяються на дві групи: радіальні та діагональні. Ми не будемо вдаватися до подробиць технології виготовлення, а лише підкреслимо переваги тієї чи іншої конструкції.
Переваги радіальної конструкції:
- стійкість до перегріву, що дає можливість працювати на довгих дистанціях і витримувати тривалі навантаження;
- більша пляма, що покращує зчеплення та зменшує тиск на ґрунт;
- стійкість до «поворотних» перевантажень (при обертанні коліс осі, що управляє, стоячи на місці);
- низький опір коченню;
- підвищена комфортність.
Переваги діагональної конструкції:
- висока стійкість боковини до порізів;
- низька по відношенню до радіальної шини ціна;
- велика здатність переносити короткочасні навантаження;
- здатність до утилізації.
Використовуючи знання про конструктивні особливості шин та класифікацію TRA, Ви без особливих зусиль зможете правильно підібрати тип шини для Вашої техніки. Залишилося лише визначитись із необхідними навантажувальними характеристиками.
Великогабаритні шини
Класифікація великогабаритних шин (протектор) за стандартом TRA
Великогабаритні шини YOKOHAMA для гірничо-будівельної техніки мають таку класифікацію за даними «Асоціації виробників шин та дисків» (TRA).
Для перевезення гірської маси (самоскиди, скрепери)
Код TRA | Тип протектора | Yokohama, название модели | |
---|---|---|---|
Радиальные | Диагональные | ||
E-1 | Обычный с продольными ребрами | Y41 | |
E-2 | Обычный тяговый | Y103 | |
E-3 | Обычный скальный | RT31 , RB31 , RL31 | Y67, Y565, Y529 |
E-4 | Глубокий скальный | RB41, RB42, RT41, RL42, RL45 | Y523, Y523R/U, Y522, Y530, Y567 |
E-7 | Повышенной проходимости | Y65 |
Для навантажувачів та бульдозерів (фронтальні навантажувачі, бульдозери)
Код TRA | Тип протектора | Yokohama, название модели | |
---|---|---|---|
Радиальные | Диагональные | ||
L-2 | Обычный тяговый | Y103 | |
L-3 | Обычный скальный | RT31, RB31, RL31 | Y67, Y526K, Y575 |
L-4 | Глубокий скальный | RT41, RL45 | Y67E, Y545, Y522 |
L-5 | Сверхглубокий скальный | Y524, Y524Z, Y525 | |
L-4S | Глубокий гладкий | Y69, Y69K, Y69U | |
L-5S | Сверхглубокий гладкий | Y69, Y69K, Y69U |
Для грейдерів (автогрейдери)
Код TRA | Тип протектора | Yokohama, название модели | |
---|---|---|---|
Радиальные | Диагональные | ||
G-2 | Обычный тяговый | RT21 | Y25, Y103 |
G-3 | Обычный скальный | Y67 |
Для колісних котків
Код TRA | Тип протектора | Yokohama, название модели | |
---|---|---|---|
Радиальные | Диагональные | ||
C-1 | Гладкий | Y69 |
Індустріальні шини (портальні навантажувачі, контейнерні укладачі, аеродромні тягачі, річстакери, вилкові навантажувачі)
Код TRA | Тип протектора | Yokohama, название модели | |
---|---|---|---|
Радиальные | Диагональные | ||
IND-3 | Обычный тяговый | Y532, Y92, Y67, Y69PS, Y543 | |
IND-4 | Глубокий протектор | RL43, RR41 | Y523, Y69 |
IND-5 | Сверхглубокий протектор |
Увага: Не допускається заміна шин для одного типу техніки шинами, призначеними для іншого типу техніки. Наприклад, не допускається встановлення на вантажну техніку шин, призначених для перевезення гірської маси.
Залежність навантаження від швидкості (за даними Асоціації TRA)
Навантажувальні характеристики шини строго залежать від максимальної швидкості транспортного засобу та мають таку залежність:
Максимальная скорость | Индекс нагрузки,% |
---|---|
Неподвижные ТС | 160 |
Начало движения | 130 |
4 км/ч (2 мили/час) | 115 |
10 км/ч (5 миль/час) | 100 |
15 км/ч (10 миль/час) | 87 |
25 км/ч (15 миль/час) | 80 |
Кар'єрні самоскиди та скріпери
Макс. швидкість Індекс навантаження діаг.шини рад. шини 50
км/год (30 миль/год) 100% 100% 65 км/год (40 миль/год) 85%
широкий профіль 88%
широкий профіль < 83%
низький профіль < 88%
низький профіль