Тип шин
Типи шин
Класифікація шин підвищеної прохідності за призначенням:
Шини для вантажних автомобілів
Застосовуються на вантажних автомобілях, автобусах, причепах та напівпричепах.
Шини для спецтехніки
Шини, що застосовуються на будівельній (в т.ч. та дорожньобудівній), шахтній, кар'єрній техніці, автокранах, контейнеровозах, навантажувачах, екскаваторах тощо. Ця техніка не призначена для перевезення вантажів на великі відстані, але може пересуватися по неякісному дорожньому покриттю та бездоріжжю.
Класифікація шин підвищеної прохідності за способом гермітизації:
Камерні шини
Камерні шини складаються з покришки та камери з вентилем,
забезпеченим ковпачком. Камера є кільцеподібною замкненою гумовою
трубою з гумометалевим вентилем. Вона виготовляється з еластичної
гуми та служить лише для утримання стисненого повітря. Камери
працюють у важких умовах, зазнаючи знакозмінних деформацій при
високих температурах. Тому гума для камер повинна бути
повітронепроникною, еластичною, стійкою до теплового старіння, не
змінювати своїх фізико-механічних властивостей при різних
температурах навколишнього повітря. Розмір камери повинен суворо
відповідати розміру шини, з якою вона комплектується.
Безкамерні шини
Безкамерна шина, на відміну від звичайної, має герметизуючий шар. Герметичність у них досягається щільною посадкою покришки на обід. Вентиль для нагнітання повітря в шину розміщується та герметизується в отворі обода колеса. Головна перевага безкамерної шини - тривале збереження тиску при проколі, а отже - безпека.
Класифікація шин підвищеної прохідності за типом конструкції:
Діагональні шини
У діагональних шинах нитки корда каркаса перехрещуються в суміжних
шарах і мають кут нахилу ниток у середній частині бігової доріжки
не більше 45 - 60°. Перевагами діагональної шини є висока стійкість
боковини до порізів і низька по відношенню до радіальної шини
ціна.
Радіальні шини
У радіальних шинах всі нитки корда каркаса розташовані паралельно
по радіусу від борту до іншого. Нитки корда брекера лежать
аналогічно діагональним, лише під великим кутом. При такій
конструкції одного каркаса недостатньо щоб витримувати зусилля в
поперечному напрямку при їзді по кривій, а також значні
навантаження при прискоренні. Тому радіальні шини, на відміну від
діагональних, мають каркас із меншим числом шарів корду і потужний
брекер (частіше металокордний), що забезпечує їм меншу окружну
деформацію при коченні та менше прослизання протектора при контакті
з дорогою. Радіальна шина завжди маркується буквою R розмірного
напису на боковині. Радіальна шина забезпечує кращу керованість і
бічну стійкість автомобіля, має стійкість до перегріву, що дає
можливість працювати на довгих дистанціях і витримувати тривалі
навантаження. Радіальна шина забезпечує краще зчеплення з дорогою
за рахунок більшої площі і стабільнішої плями контакту.
Класифікація шин підвищеної прохідності на рисунку протектора:
Дорожній малюнок протектора
Універсальний рисунок протектора
Малюнок протектора підвищеної прохідності
Направлений рисунок протектора підвищеної
прохідності
Зимовий малюнок протектора підвищеної прохідності
Типи малюнків протектора наведено для ілюстрації принципу їх побудови. Форма, габарити та розташування малюнків можуть змінюватись.