Будова шини
Будова шини
Шина (Покришка) складається з наступних складових частин:
- каркас - головний силовий елемент шини, що складається з одного або декількох шарів гумового корду, закріплених, як правило, на кільцях бортових. Корд є тканиною, що складається з ниток, що виготовляються на основі натуральних або синтетичних волокон, або тонких сталевих ниток (металокорд);
- брекер - внутрішня частина шини, розташована між каркасом і протектором і що складається з кількох шарів гумового металевого корду. Брекер призначений для пом'якшення ударних навантажень на шину, що виникають під час руху автомобіля дорогою;
- протектор - зовнішня гумова частина шини, як правило, з рельєфним малюнком, що забезпечує зчеплення з дорогою і оберігає каркас від пошкоджень;
- боковина - шар покривної гуми, розташований на бічній стінці
покришки, що оберігає каркас від зовнішніх пошкоджень;
борт покришки – жорстка частина пневматичної шини, що забезпечує її кріплення на обід колеса.
У брекері діагональних шин нитки корду в суміжних шарах перетинаються один з одним під кутом від 45 до 60 °, радіальних - під великим кутом. Радіальні шини, на відміну від діагональних, мають каркас із меншим числом шарів корду, потужний брекер (частіше металокордний), що забезпечує їм меншу окружну деформацію при коченні та менше прослизання протектора при контакті з дорогою.
Діагональна шина
Радіальна шина